Tailsweep topp

Tuesday 18 March 2014

Østerbro


En typisk dansk så kallad "herskabslejlighed" på Østerbro startar vi denna tisdag med. Jag gillar den rena, men dock inte kalla känslan här.


Ni vet väl att det är grön marmor som gäller nu. Svensk kolmårdsmarmor är den nya italienska carraran. Jag gillar det mer och mer, måste jag säga.


Där är Lyngby-vasen som jag snackat så mycket om, men ändå inte kommit till skott med. Men jag har bestämt färg nu - det får bli en vit.

pics:Birgitta Wolfgang Drejer/Sisters Agency via
 
Det där vackra fönsterpartiert måste vara helt underbart att ligga i sängen och se ut genom.
 
I am kicking off this Tuesday with some Danish inspiration from a turn of the century apartment in Copenhagen. You can read more about it here.
 
 
 

4 comments:

  1. Carrara marble is white. Stop writing nonsense!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, I think something got lost in the translation here.. The Swedish Kolmårdsmarmor is green and the Italian carrara is white - true :)

      Delete
  2. guuud. älskar kakelugnen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag tycker också att den var jättefin!

      Delete

Note: only a member of this blog may post a comment.