Tailsweep topp

Wednesday 19 October 2011

den gamla kvarnen

Det är mycket som jag gillar med det här danska huset, som är en före detta kvarn. Gammalt möter nytt på ett fint sätt, t.ex. rustika takbjälkar i kombination med moderna lampor och designstolar. Och så lite inslag från naturen på det. Härligt.

För tredje dagen på raken visar jag ett superfint kök! Alla helt olika, men fina på sitt sätt. Jag tycker om ph-lampor hängda i par så här över arbetsbänkar.

Ett vardagsrum helt i min stil, en bokvägg, en äkta matta, moderna lampor, en PK22:a (favorit här hemma) med en stubbe som bord till, och ett rustikt soffbord. Snyggt tillsammans alltihopa!

pics: Andreas Mikkel Hansen via

De här påslakanen från by nord har jag velat ha hur länge som helst, men trott att de bara fanns som dubbelpåslakan.. Men här ser jag ju att det är två enkla som ligger bredvid varandra.. Upp på önskelistan på en gång!! Så fina.

Se mer av husets exteriör här.






2 comments:

  1. Tänk att få inreda en gammal kvarn...det skulle vara något det! Kram Johanna

    ReplyDelete
  2. Ulrika-med-17-dörrar,
    jag emailar dig imorgon
    ang smycken...
    Kram

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.